Get Adobe Flash player

Drogi Midem i drogie zarządzanie – Nr 47

Ze sprawozdania  finansowego wynika, że Zarząd hojnie podniósł wynagrodzenie firmie Midem ze 109 326,68 (2012) do 148 000,00 (2013). Podwyżka o 36%. W normalnym układzie biznesowym takie podwyżki się nie zdarzają. Tym bardziej że stawka z m2 i tak była bardzo wysoka i wynosiła 0,76 zł. Po podwyżce wynosi 1,03 zł. Odbiega to znacząco od stawek obowiązujących na rynku warszawskim – 0,60 zł za m2.

Miesięcznie przekazujemy do Midemu tytułem zarządzania i administrowania Spółdzielnią kwotę 12 333,33 zł  to równowartość prawie 3,5 etatu biorąc pod uwagę średnią krajową.

Co otrzymujemy w zamian za tak znaczną kwotę:

  • administratora – wizytującego osiedle raz w tygodniu (przeważnie),
  • księgową – obsługującą spółdzielnie w wymiarze 1/2 etatu,
  • zarządce –  obecnego raz w roku na Walnym (2014 r. należy do wyjątków; odbędą się 2 Walne) ,
  • „piwniczkę” na archiwalne dokumenty.

Gołym okiem widać, że za serwis Midemu znacząco przepłacamy. Należy przy tym podkreślić, że usługi księgowe są świadczone na nieakceptowalnym poziomie. *

Niestety nie są to wszystkie koszty związane zarządzaniem i administrowaniem naszego Osiedla. Do kwoty 148 000,00 należy dodać jeszcze 30 000,00 (2014) wynagrodzenie dla Zarządu z tytułu pełnionych funkcji (ale fucha! Zarząd pobiera 30 tys rocznie za to, że nie zarządza – patrz poprzedni wpis), 15 500,00 za obsługę prawną, 5 801,18 zł ubezpieczenie budynków i mienia Spółdzielni.

Razem 199 301,18 zł (rocznie), 16 608,43 zł (miesięcznie), co daje nam 1,39 za m2 – jest to prawdopodobnie  najdroższa stawka za zarządzanie osiedlem nie tylko w Warszawie ale i w całej Polsce!

Zirytowany tą szczodrością Zarządu i Rady Nadzorczej poprosiłem o ofertę na zarządzanie i administrowaniem naszym Osiedlem.

 

Oferta obejmuje następujące usługi:

  • protokolarne przejęcie nieruchomości,
  • prowadzenie ewidencji lokali,
  • weryfikacja stanu prawnego i faktycznego lokali i części wspólnych,
  • ubezpieczenie nieruchomości,
  • obsługa nieruchomości,
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przepisami prawa,
  • zlecenie wykonywanych kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących ich wyposażenie zgodnie z wymogami prawa budowlanego, po uprzednim zaakceptowaniu przez Zarząd (…),
  • kontrola nad zabezpieczeniem skutków ewentualnych awarii przez 24h,
  • kontrola w zakresie dostawy mediów do nieruchomości,
  • administracja nieruchomości,
  • przygotowanie projektów planów gospodarczych,korekta planów,
  • przygotowanie naliczeń – zaliczek uchwał właścicieli i przyjętych planów gospodarczych,
  • prowadzenie ewidencji kosztów nieruchomości wspólnej,
  • przygotowanie sprawozdań finansowych,
  • prowadzenie windykacji należności od właścicieli lokali,
  • obsługa bankowa,
  • ogólny zakres czynności w zakresie podstawowej obsługi prawnej,
  • ogólny zakres czynności w zakresie zebrań i walnych zgromadzeń,
  • analiza i doradztwo według potrzeb.

Proponowana cena za usługę zarządzania 0,60 zł/m2

 

Najwyższa pora przystąpić do redukcji kosztów!

images-1-kopia

Autor: Czarek Meszyński

 

* od wtorku (23.09.14.) będą publikowane wpisy dot. sprawozdań finansowych

Lubię to!(9)Nie lubię tego!(3)

3 Odpowiedzi na Drogi Midem i drogie zarządzanie – Nr 47

  • Raduszka mówi:

    Czy to prawdopodobne, iż na zarządzanie tak małym osiedlem, my spółdzielcy musimy płacic aż tak duże pieniądze?? Przecież wg załączonej oferty widac, iż jest wiele profesjonalnych firm z naszego miasta W-wa, nie z Zielonki (z umiejętnością prowadzenia poprawnej księowości), które podejmą się wspołpracy wg uczciwej, konkurencyjnej stawki. W ramach obiecywanych przez obecną prezes oszczędności musimy utrzymywac i firmę zarządzającą i zarząd, który zarządza odpłatnie, ale hobbistycznie po godzinach, bo przecież pracuje gdzie indziej na pełen etat i nie ma głowy i możliwości, aby doglądac np budowy. Ale czy mieliśmy wybór? Czy mieliśmy kilku kandydatow do wyboru? Czy dano nam wybor? Nie, zawsze stawia się nas przed faktem dokonanym (kolejny kredyt, pogódź się z tym), zaprawionym szantażem-"no przeciez nikt nie chce tej funkcji, ja się poświęcam dla was" (sic!). A przecież możemy przeprowadzic otwarty konkurs na profesjonalnego, doświadczonego prezesa spółdzielni, miec wybor spośród kilku najlepszych kandydatów. I pożegnac Midem. Jak najszybciej.

    Lubię to!(2)Nie lubię tego!(2)
  • Kazimierz mówi:

    Zapomniałeś jeszcze umieścić pozycję: koszty utrzymania czystości około 160 tys. zł rocznie. Również i tą pozycję należy przypisać firmie zależnej (podległej) MIDEMOWI. Pozdrawiam. Kazimierz

    Lubię to!(1)Nie lubię tego!(2)
  • Czarek Meszyński mówi:

    Otrzymałem ofertę na zarządzanie i dlatego porównałem tylko koszty związane z zarządzaniem. Firma sprzątająca jest odrębnym kosztem.

    Lubię to!(0)Nie lubię tego!(2)

Dodaj komentarz